
Invitation for Bids - IFB
Ramallah Municipality
Grant No.: CPS 1024 01 A
Project Name: Municipal Development Program (MDP)
1. The Palestine Liberation Organization, for the benefit of the Palestinian Authority (PA), has
received financing in the equivalent amount of 32 Million Euro from several Financing Partners
including AFD, World Bank, Denmark, SIDA, GTZ, and KFW towards the cost of the Municipal
Development Program (MDP) in addition to the PA contribution. The Municipal Development and
Lending Fund (MDLF) is entrusted in the execution and supervision of the implementation of the
Project and intends to apply part of the proceedings of the AFD grant to eligible payments under
the contract for: Rehabilitation of Asa’d Sama’n Jaghab St., Contract No . MDP-08062-01, for the
benefit of Ramallah Municipality.
2. Ramallah Municipality now invites sealed bids from eligible and qualified bidders for carrying
out Rehabilitation of Asa’d Sama’n Jaghab St.
3. Bidding will be conducted through the National Competitive Bidding (NCB) procedures specified
in the MDLF’s Guidelines: Procurement Under National Competitive Bidding, and is open to all
bidders prequalified by MDLF, the list of prequalified contractors is available at MDLF web site
4. Qualifications requirements are presented in the Biding Documents.
5. Interested eligible bidders may obtain further information from Ramallah Municipality, and inspect the Bidding Documents at the address given below at 8:00 a.m to 2:00 noon from 6/10/2010 to 24/10/2010.
6. A complete set of Bidding Documents in English may be purchased by interested bidders on the submission of a written Application to the address below and upon payment of a non refundable fee 100 Euro .The method of payment will be in a Cashier’s Check or Direct deposit to Municipality account number (Arab Bank/ 9090-659-150-7-530- Ramallah Branch).The Bidding Documents will be available at Ramallah Municipality.
7. The grant is VAT excluded.
8-A Site Visit and Pre-Bid Meeting: Contractors are invited to attend the site visit which will be held on 25/10/2010 at 11:00 a.m, the pre-bid meeting shall be held at Ramallah Municipality, Meeting Room/ first floor after finishing site visit.
9. Bids shall be valid for a period of 90 days after Bid closing and must be accompanied by a bid security of 7,000 Euro and shall be valid for 118 days after bid closing date.
10. Bids must be delivered to the address Ramallah Municipality, Issa Ziadeh St., First floor/ Purchasing and Tendering Unit at or before 12:00 noon 4/11/2010. Electronic bidding shall not be permitted. Late bids will be rejected. Bids will be opened physically in the presence of the bidders’ representatives who choose to attend in person at the address Ramallah Municipality, Meeting Room/ first floor at 12:00 noon 4/11/2010.
11. The address referred to above is:
Ramallah Municipality, Issa Ziadeh St., first floor.
Mr. Bassam Abu Al Rub, Purchasing and Tendering Unit.
Tel: 296 3215-8, Fax: 296 3214.
Dr. Fahed Habash
Acting Mayor of Ramallah
دعوة عطاء/أعمال
بلدية رام الله
منحة رقم :- CPS 1024 01 A
اسم المشروع : برنامج تطوير البلديات (MDP).
1) حصلت منظمة التحرير الفلسطينية لصالح السلطة الوطنية الفلسطينية- صندوق تطوير وإقراض البلديات- على منحة بقيمة 32 مليون يورو من مجموعة من الشركاء والممولين (البنك الدولي، البنك الألماني للتنمية، الوكالة الفرنسية للتنمية، الحكومة الدنماركية، الحكومة السويدية، الوكالة الألمانية للدعم الفني) بالاضافة الى السلطة الوطنية الفلسطينية، في إطار برنامج تطوير البلديات، حصلت بلدية رام الله على منحة فرعية من صندوق تطوير وإقراض البلديات (المتلقية للمنحة) لتنفيذ مشروع تأهيل شارع اسعد سمعان جغب. وتنوي استعمال جزء من أموال هذه المنحة الفرعية في عمل دفعات تحت العقد رقم MDP-08062-01 الذي من أجله تم إصدار هذه الدعوة.
2) تدعو بلدية رام الله المقاولين للتقدم لعطاء تأهيل شارع اسعد سمعان جغب في رام الله.
3) العطاءات ستكون تنافسية محلية وحسب الآليات المعتمدة في دليل الشراء لصندوق تطوير وإقراض البلديات والمستند لدليل الشراء للبنك الدولي، العطاءات ستكون مفتوحة للمقاولين المؤهلين المحليين والمعتمدين لدى صندوق تطوير واقراض البلديات (MDLF). قائمة المقاولين المؤهلين متوفرة على الموقع الالكتروني لصندوق تطوير واقراض البلديات (http://www.mdlf.org.ps).
4) متطلبات التأهيل موجودة في وثائق العطاء.
5) المقاولون المؤهلون يمكنهم الحصول على المعلومات اللازمة من بلدية رام الله, دائرة التخطيط والتطوير وذلك على العنوان الالكتروني n.ghuneim@ramallah.ps هاتف: 02 2963215-8 فاكس:02 2963214 ، ويمكنهم الاطلاع على وثائق العطاء والحصول عليها حسب العنوان أدناه وذلك ابتداء من الساعة الثامنة صباحا وحتى الساعة الثانية ظهرا من تاريخ 6/10/2010 إلى 24/10/2010.
6) نسخة كاملة من العطاءات باللغة الانجليزية يمكن الحصول عليها للمقاولين المهتمين من خلال تقديم طلب خطي على العنوان أدناه ومقابل دفع رسم غير مسترد مقداره 100يورو وطريقة الدفع من خلال شيك مصدق أو الدفع لحساب البلدية ( البنك العربي/ 9090-659-150-7-530) نسخ العطاء ستكون متوفرة في بلدية رام الله, وحدة العطاءات والمشتريات.
7) المشروع معفي من الضريبة وعلى المقاولين تقديم اسعارهم بضريبة قيمة مضافة بقيمة صفر.
8) زيارة الموقع والاجتماع التمهيدي: جميع المقاولين مدعوين للمشاركة في الجولة الميدانية والاجتماع التمهيدي يوم السبت الموافق 25/10/2010 في تمام الساعة الحادية عشر صباحا، حيث ان الاجتماع التمهيدي سيعقد في بلدية رام الله, قاعة الاجتماعات/ الطابق الأول، وذلك بعد انتهاء الجولة الميدانية.
9) يجب ان تكون عروض أسعاركم سارية المفعول لمدة 90 يوما من تاريخ إقفال المناقصة، وجميع العطاءات يجب أن ترفق بكفالة دخول عطاء بقيمة 7000 يورو سارية المفعول لمدة 118 يوم من تاريخ اقفال المناقصة.
10) العطاءات يجب أن تقدم على العنوان أدناه قبل أو بتاريخ 4/11/2010 الساعة الثانية عشر ظهرا, العطاءات الالكترونية غير مقبولة, العطاءات المتأخرة عن موعد التسليم سيتم رفضها، سيتم فتح العطاءات بحضور المقاولين أو ممثليهم والذين يرغبون بذلك على العنوان :- بلدية رام الله, قاعة الاجتماعات/ الطابق الأول, الساعة الثانية عشر ظهرا بتاريخ 4/11/2010.
11) العنوان المشار إليه أعلاه هو : بلدية رام الله, شارع عيسى زيادة, وحدة العطاءات والمشتريات/ الطابق الأول.
د. فهد حبش
رئيس بلدية رام الله بالوكالة